Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Beboermappene fra 2007/2008
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger
    • Branninnstruks
    • Faktura
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • Skadedyr?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Ringeklokke / postkasse
  • Om oss
    • Styret
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Beboermappene fra 2007/2008
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger
    • Branninnstruks
    • Faktura
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • Skadedyr?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Ringeklokke / postkasse
  • Om oss
    • Styret
Total
1
Shares
1
0
0

Styret ser seg dessverre nødt til å justere husleien for å øke felleskostnadene med 5% og fjernvarme med 12,5%. I tillegg kommer endring av kabel-TV/bredbånd som resultat av vårens vedtak på årsmøtet.

Årsaken til at denne økningen blir varslet nå og ikke på årsmøtet er som følger:

  • Vi ser nå at omfanget av skader på tak og fasader kommer til å kreve omfattende investeringer for å bli utbedret. Som følge av flere tidligere skader, bl.a. på yttervegg over garasjenedkjørsel og flere takterrasser er vedlikeholdsfondet vårt nesten brukt opp. Vi har derfor svært begrensede muligheter til å ta tak i dagens problemer uten å øke felleskostnadene for å enten dekke et kortsiktig lån eller gradvis gjenoppbygge vedlikeholdsfondet. Samtidig er vi i foreløpig positiv dialog med utbygger og entreprenør for å se på en løsning i vår favør. Enn så lenge har likevel ikke dette resultert i konkrete løfter, så vi må forberede oss på å dekke dette selv.
  • Fjernvarmekostnadene har de siste årene hatt betydelige svingninger som budsjettet ikke har klart å fange opp. Dette har igjen tappet av våre reserver. Etter årets tørre sommer mener vi det er realistisk å forvente en ytterlig prisøkning på fjernvarme, og vi har ingen mulighet til å ta denne kostnaden uten økning i husleien.
  • Kabel-TV/Internett-andelen økes som planlagt noe for å dekke opp det kraftig forbedrede bredbåndstilbudet som vi nå er i gang med å installere i alle leiligheter. Dette er en planlagt økning som kommer som et resultat av årsmøtevedtaket.

Er vi heldige og får dekket deler av de bygningsmessige kostnadene og / eller at fjernvarmeutgiftene ikke økes, vil vi selvsagt kunne vurdere om økningen er midlertidig eller permanent. Styrets prioritering er at vi nå gjennomfører nødvendige tiltak slik at vi ikke påfører oss selv enda større utgifter knyttet til skader og reparasjoner, eller uforutsette utgifter til energi.
Vi ber derfor om forståelse for dette, og tar som alltid gjerne imot tilbakemeldinger eller innspill på styret@tiedemannsjordet.no

Styret ønsker også å minne alle beboere som betaler ekstra til Canal Digital for internettabonnement om at de må sørge for å si opp dette innen utløpet av august, med virkning fra 1. oktober.
Se https://kabel.canaldigital.no/min-side/oppsigelse/ og klikk på «Si opp bredbånd»

Total
1
Shares
Share 1
Tweet 0
Pin it 0
Styret Tiedemannsjordet

Previous Article
  • Nyheter

Fibernettverk

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 31. juli 2018
Les mer
Next Article
  • Nyheter

Fiberinstallasjon

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 19. september 2018
Les mer
Se også her
Les mer
  • Info

Oppussing av oppganger

  • 2. desember 2020
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra Styremøtet 10. november 2020

  • 15. november 2020
Les mer
  • Info

Spørretime – Ekstraordinært årsmøte

  • 9. november 2020
Les mer
  • Info

Innkalling ekstraordinært årsmøte

  • 2. november 2020
Les mer
  • Info
  • Nyheter

Remontering av regulatorer uke 44

  • 23. oktober 2020
Les mer
  • Info fra styremøte

Info fra Styremøtet 13. oktober 2020

  • 18. oktober 2020
Les mer
  • Info

Varmeanlegg varsel

  • 1. oktober 2020
Les mer
  • Info

Smittevern Tiedemannsjordet

  • 22. september 2020
Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter

Input your search keywords and press Enter.