Hva gjør jeg hvis… ?

Utelåst

  • Kontakt låsesmed, f.eks.
    • Servicesentralen Lås&Nøkkel – 24t vakttelefon: 22 60 60 60
    • Dognservice.no – 24t vakttelefon 09527

Bytte av dørlås

  • Ta kontakt med styret for bestilling av sylinder og nøkkel

– til toppen

Ringeklokke virker ikke

  • Sjekk av/på lyd-knappen på undersiden av dørtelefonbasen (veggen)
  • Ta kontakt med elektriker

Du er er ansvarlig for skader på synlige innvendige elementer. Sameiet er ansvarlig for ringeklokkepanel utenfor (gjelder både leiligheter med felles panel og byhus) og elektriske elementer inne i veggen

Deler av regningen som tilhører sameiets ansvarsområde kan søkes refundert av Styret

– til toppen

Innbrudd i leilighet, BOD eller bil i garasjen

  • Meld til politiet og ditt forsikringsselskap
  • Informer styret i etterkant

Noen områder inkl. garasje er kameraovervåket. Styret kan være behjelpelig med overlevering av eventuelle bevis til politiet. NB! Det vil påløpe kostnader som må dekkes av den enkelte eller dens forsikringsselskap. I størrelsesorden NOK 1.000.

Viktig at beskjed gis til Styretelefon snarest; videobevis overleveres til politiet

– til toppen

Lekkasje i boenhet

  • Ta kontakt med forsikringsselskap og rørlegger
  • Du er ansvarlig for skader på innvendige elementer. Sameiet er ansvarlig for felles rørnett
  • Deler av regningen som tilhører sameiets ansvarsområde kan søkes refundert av styret. Dokumentasjon må vedlegges fra utbedrende firma/rørlegger.

– til toppen

Lekkasje i garasje eller bod

  • Ta kontakt med Styret

Radiator virker ikke

  • Vurderer å sjekke med Hafslund Fjernvarme hvis også naboer er berørt.
  • Ta kontakt med rørlegger og evt. forsikringsselskap

– til toppen

Avtrekksvifte virker ikke

  • Ta kontakt med Styret

Tette rør

  • Ta kontakt med rørlegger for å undersøke om problemet ligger i egen seksjon
  • Ta deretter kontakt med styret om problemet ligger i felles rørnett. Styret vil i så tilfelle dekke utgifter som gjelder feil i felles rørnett.

– til toppen

Garasjeporten virker ikke

En garasjeport åpner som er i god stand skal ha et sterkt blinkende rødt (eller hvit) lys når knappen trykkes ned. Dersom lampen i fjernkontrollen lyser konstant må batteriet skiftes.

Skifte av batteri gjøres enkelt på følgende måte.

  1. Del enhetenen på langs. Benytt neglene eller en skrutrekker. Vær forsiktig.
  2. Ta ut innmaten. Legg svart side ned mot bordet og den blanke delen (smaleste) mot deg.
  3. Skyv batteriet ut av metallhylsteret ved å skyve en gjenstand inn i nederste høyre hjørne. Bruk en plastikk bit eller noe som ikke leder strøm.
  4. Sett i nytt batteri + siden på batteriet skal opp. Batteritype er : CR2032 3v. (Litium)
  5. Sett sammen delene.

Dersom åpneren ikke blinker ok må den sannsynligvis programmeres på nytt.

Dersom lampen ikke lyser etter batteriskifte er fjernkontrollen sannsynligvis ødelagt og den må byttes. Det innebærer å kjøpe ny, da det ikke er kostnadssvarende å reparere den. Ny fjernkontroll kan bestilles via Styret . Pris kr. 960 inkl. mva. (Frakt tilkommer). Skriv navn, adresse og leilighetsnummer i mailen.

Kun eiere av leiligheter i sameiet kan bestille. Leietakere må bestille gjennom utleier.

– til toppen

Heisen står?

Kontakt KONE på tlf.: 90922909

NB! På hverdager kan hvem som helst ringe og gi beskjed om at heisen står, mens i helgene må Styret ringe da det påløper helge/helligdagstillegg som bare Styret kan godkjenne.

Nabobråk

  • Kontakt naboen eller politiet
  • Ved gjentatte problemer kontakt Styret per e-post

– til toppen

Skadedyr

  • Kontakt forsikringsselskap umiddelbart (OBOS/Gjensidige)
  • Informer deretter Styret umiddelbart

Mistet parkeringskort

Alle boenheter skal ha fått parkeringskort til gjesteparkering i Bertrand Narvesens vei.

  • Kontakt styret (pris 400,- for nytt kort)

– til toppen

Nøkkel til bom

Man kan låne nøkkel til bommen hos OBOS. Man må betale et depositum på kr 500 ved utlevering, dette får man igjen når man leverer tilbake nøkkel.

  • Kontakt OBOS på 22 86 59 99

– til toppen

Ingen internett eller TV-signal

Ved manglende kontakt med internett

  • Ring Homenet kundeservice på 38 99 01 00

Er det ikke noe TV-signal:

  • Ring Telenor på 915 09 000

– til toppen