Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Ladeanlegg
    • Ladevettregler
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vedlikehold
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om sameiet
    • Faktura
    • Husordensregler
    • Styret
    • Vaktmester
    • Vedtekter
    • Protokoll årsmøter
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Ladeanlegg
    • Ladevettregler
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vedlikehold
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om sameiet
    • Faktura
    • Husordensregler
    • Styret
    • Vaktmester
    • Vedtekter
    • Protokoll årsmøter
Hjem Blog Utbedringsarbeider på Tiedemannsjordet
  • Nyheter

Utbedringsarbeider på Tiedemannsjordet

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 21. august 2019
Total
0
Shares
0

Siste oppdaterte status: 07.09.2019

I perioden fra august 2019 og godt ut i 2020 vil styret iverksette en rekke større utbedringer av bygningsmassen, som tidligere er gjort rede for på ekstraordinært årsmøte, ordinært årsmøte og her på hjemmesiden. Arbeidene kommer til å bli utført av flere ulike entreprenører, mens tiltakene beskrives og kontrolleres av Multiconsult og murmester Knut Johannesen som uavhengige rådgivere for sameiet.  

Vi kan ikke gi en helt presis fremdrift eller beskrivelse av alt som skal gjøres, ettersom flere tiltak fortsatt krever prosjektering. Vi må selvsagt også se an totaløkonomien før vi setter opp konkret rekkefølge og prioritering av arbeider. Oversikten vår er likevel såpass god at vi kan sette opp følgende liste:

  • Vinduer og terrassedører med byggefeil utbedres med umiddelbar oppstart
  • VVS-anlegg
    • Fordelerskap bygges om i alle leiligheter
    • Kartlegging, innregulering og ombygging av varmesentral.
    • Avløpsnett kontrolleres for blokkeringer og fallforhold 
  • Brannvarslingsanlegg og nødlys
    Det er behov for ny brannsentral og nødlyssystem. Styret har mottatt tilbud og vil snarlig avgjøre valg av leverandør. Sannsynligvis vil nytt brannalarmanlegg også gi mulighet til å snu på låsordningen inn til oppgangene fra garasjekjelleren. 
  • Murarbeider
    Skader på mur utbedres, med planlagt oppstart etter påske i april 2020. Mer informasjon vil komme om disse arbeidene.
    • Nye bevegelsesfuger etableres
    • Skadede partier mures om og sikres
    • Overfladisk reparasjon av øvrige skader.
  • Balkonger og takterrasser
    • Varmekabler i taknedløp utbedres/oppgraderes med styringssystem
    • Sluk gjennomgås for utettheter der vi ser problemer.
    • Nødvendigheten av å umiddelbart fikse problemer med manglende fallforhold og stående vann vil vurderes av Multiconsult
    • Pergola (metallprofiler) over takterrasser i 5. etg må demonteres og justeres
    • Innfesting av rekkverk på takterrasser på byhus kontrolleres
    • Styret ønsker å tilby beboere med takterrasse mulighet for å oppgradere terrassebelegg fra betongheller til selvbærende fliser og utskiftning av grå fibersementplater til en friskere variant. Dette vil gi en løsning som er lettere å vedlikeholde samtidig som det er et estetisk løft, men som teknisk sett ikke er nødvendig. Vi håper å kunne tilby gode priser for dette ved en samlet bestilling, men oppgraderingen vil måtte bekostes av seksjonseier. Mer informasjon vil komme vår 2020.
  • Beslag og taktekking
    Skikkelige beslag som sikrer god avrenning er viktig for holdbarheten på utvendige tak og vegger. Problemområder, som f.eks. støttemur ved innkjøringen til gårdsrommet sikres og lekkasje i garasjen ved inngang til nr. 49 utbedres. 
  • Papirskur
    Tak over papirskur planlegges forlenget til over utvendig knevegg. Det monteres gitter og dør med lås inn til skurene. Dette håper vi reduserer problemet med hensatte gjenstander etc. 
  • Oppganger
    • Siste rest av gamle lysarmatur skiftes
    • Trappeoppganger males opp på ny om økonomien tillater det
  • Garasjeport
    Byttes om økonomien tillater det

Arbeidene vil i perioder innebære plassering av både toalett og mannskapsbrakke på fellesarealet, og vil også innbefatte bruk av mobilkran/lift både inne i gårdsrommet og langs utsiden av sameiet. Lastbegrensninger for lift / mobilkran inne i gårdsrommet er kontrollert av bygningsingeniør i Multiconsult. 

Styret håper på forståelse for at dette kan skape litt trengsel og støy i perioder, og arbeidene vil i mange tilfeller også kreve at arbeidere får tilgang til leiligheter / takterrasser og balkonger. Håper alle kan bidra til at arbeidene kan utføres så effektivt som mulig, og håper at alle ser det positive i at disse arbeidene utføres. 

Ved alle henvendelser til styret, ber vi beboere om å bruke styremailen.

Styret Tiedemannsjordet

Previous Article
  • Nyheter

Oppstart utbedring vinduer og terrassedører

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 21. august 2019
Les mer
Next Article
  • Info

Ansvarsfordeling på Tiedemannsjordet

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 23. august 2019
Les mer
Se også her
Les mer
  • Nyheter
  • Ukategorisert

Skiltgjenkjenning ved innkjøring i garasjeanlegget

  • 13. mai 2025
Les mer
  • Info
  • Nyheter

Ny operatør ladeanlegg

  • 28. mars 2025
Les mer
  • Nyheter

Varme og varmtvann

  • 3. januar 2025
Les mer
  • Info
  • Nyheter

Rens av ventilasjonskanaler

  • 4. desember 2024
Les mer
  • Info
  • Nyheter

Bolignummer på dør

  • 17. september 2024
Les mer
  • Info
  • Nyheter
  • Ukategorisert

Mating av fugler

  • 28. april 2024
Les mer
  • Nyheter

Ny avtale for bredbånd

  • 21. januar 2024
Les mer
  • Nyheter

Måking og strøing

  • 5. desember 2023
Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter

Input your search keywords and press Enter.