Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Hjem Blog Utbedringer av VVS-anlegg
  • Info

Utbedringer av VVS-anlegg

  • Styret
  • 7. september 2019
  • 42 views
Total
0
Shares
3

Multiconsult har nå gjennomgått og systematisert tilbakemeldingene fra spørreundersøkelsen i vinter angående VVS-anleggene våre. Denne viser at problemene ikke er lokalisert i enkelte problemområder, men er generelle for hele bygningsmassen. Andelen leiligheter som har opplevd problemer med VVS er høy. Det anbefales derfor at utredning og løsning gjennomføres i samtlige leiligheter.

Multiconsult har kommet frem til en liste på tre arbeider det anbefales å gjennomføre:

  1. Fordelerskap i samtlige leiligheter. Ombygning av skjøter i fordelerskap til godkjente og lett tilgjengelige produkter. Der fordelerskap er skadet av rust, må hele skapet erstattes av et nytt. Dette er det viktigste tiltaket for å stoppe lekkasjene, og må prioriteres før vi gjennomfører andre arbeider.
  2. Kartlegging, innregulering og ombygging av varmesentral. En detaljert kartlegging av rørføringer og dimensjoner er nødvendig før vi kan konkludere med hvilke arbeider som må til i varmesentral før å redusere trykket anlegget kjører på. Det er i dag ikke samsvar mellom tegninger og utførelse. Når dette er utført kan vi innregulert anlegget til å kjøre på riktig trykk.
  3. Utbedring av avløpsledninger. TV-inspeksjon inkl. kontroll av fall i horisontale ledninger. Ledningsnettet spyles og/eller luftingene renses. Øvrige tiltak for utbedring må bestemmes i etterkant av inspeksjon.

Det er planlagt felles befaring med entreprenører i uke 38, og vi er anbefalt å vente med å skru på fjernvarmeanlegget til denne befaringen er gjennomført og VVS-entreprenørene har gitt oss en anbefaling på praktisk gjennomføring av tiltak. Dette er på grunn av risikoen for ytterligere lekkasjer og ønsket om å ha rørlegger standby når disse evt. oppstår. Vi håper derfor det raskt lar seg gjøre å få engasjert VVS-entreprenør.

Vi ber derfor om tålmodighet og forståelse for dette fra alle beboere. Samtidig kan vi selvsagt ikke drøye lenge med å skru på anlegget, det planlegges nå gjort i uke 39/40.

Sentralt driftsanlegg

Sameiet ønsker i sammenheng med alle tekniske utbedringer også å etablere et sentralt driftsanlegg (SD-anlegg) for styring og overvåkning av alle tekniske systemer på Tiedemannsjordet. Dette muliggjør styring og overvåkning av snøsmelteanlegg, varmekabler, brannalarm, ventilasjon, fjernvarme og forbruksvann mm.

Vi har derfor bedt om pris på å bygge inn automatisk lekkasjedeteksjon i fordelerskap, samt individuell forbruksmåling med rapportering til SD-anlegget. Dette vil gi oss en langt bedre mulighet til å avdekke lekkasjer med en gang de oppstår, se tendenser i forbruksmønster og enklere finne ut hvor problemer er lokalisert i anlegget vårt.

Styret

Previous Article
  • Info

Ansvarsfordeling på Tiedemannsjordet

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 23. august 2019
Les mer
Next Article
  • Nyheter

WiFi@Home – et tilbud fra Homenet

  • Styret
  • 7. september 2019
Les mer
Se også her
Les mer
  • Info

Dørautomatikk

  • 12. desember 2022
Les mer
  • Info fra styremøte
  • Nyheter

Retur at utstyr til Telenor

  • 7. september 2022
Les mer
  • Info

Endring ladepriser

  • 3. september 2022
Les mer
  • Info

Oppstart fasadeutbedring

  • 3. september 2022
Les mer
  • Info

Murarbeider 27.-28. mai

  • 24. mai 2022
Les mer
  • Info

Energikostnader

  • 18. mai 2022
Les mer
  • Info

Vedlikeholdsspyling av rør

  • 9. mai 2022
Les mer
  • Info

Fasadeutbedringer

  • 29. april 2022

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter

Input your search keywords and press Enter.