Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Hjem Blog “Info fra Styret”: Oppdatering fra styremøte 16/6 2020
  • Info fra styremøte

“Info fra Styret”: Oppdatering fra styremøte 16/6 2020

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 18. juni 2020
  • 20 views
Total
0
Shares
0

Det er utrolig mye som foregår i sameiet akkurat nå, og selv om det er den enkelte entreprenør som har ansvaret for å holde beboerne oppdatert om “sitt” prosjekt, så vil gjerne vi i styret prøve å hjelpe til med å formidle informasjon så godt vi kan:

  1. Rehabiliteringsarbeidene som foregår nå innebærer å ta inn et 10 års teknisk etterslep etter byggingen pluss mye oppdatering til en nyere standard. For eksempel blir problemer med vanntrykk i kranene og jevn varmetilførsel om vinteren løst. 
  2. Det meste av arbeidet foregår utenfor leilighetene, men for VVS-arbeidene kreves tilgang til leilighetene. Vi har alle fått en framdriftsplan for dette arbeidet, men planen kan jo godt endre seg, så for dem som vil reise bort i sommer og ikke vil bekymre seg for når arbeidet skal utføres, tilbyr vi å oppbevare nøklene. Ta i så fall kontakt med styret ved å sende en epost til styret@tiedemannsjordet.no. Som det står i skrivet fra entreprenøren vil vannet vil i perioder bli avstengt. Dette vil skje i arbeidstiden, fortrinnsvis mellom kl 8 og 16. Sikkert lurt å fylle opp et par mugger med vann, så man har nok for dagen. 
  3. Arbeidet med terrassene i 4de og 5te etasje er forsinket. Ifølge avtalen skal alt arbeidet være ferdig i løpet av september, og det håper vi det blir. Men akkurat når de kommer til hver oppgang er mer usikkert. Hvis man vil reise bort i sommer, er nok det lureste å tømme terrassene før man reiser. 
  4. Vi hadde satt stor pris på om alle med tilløp til “grønne fingre” følger med på uteområdene og luker og steller når det trengs, slik at de er så fine som mulig til tross for alt byggekaoset rundt oss. Den frivillige “hagegruppen” gjør en fantastisk innsats (!) og de fortjener at vi alle tar et (frivillig) ansvar for uteområdene. 
  5. Vi planlegger et ekstraordinært årsmøte etter sommeren, antakeligvis i første halvdel av september. Da vil vi vise fram hva vi har oppnådd med all rehabiliteringen i sommer. Også på agendaen vil være blant annet være ideer omkring fornyelse av uteområdene, omkring en mulig seniorklubb i sameiet, omkring nye lademuligheter i garasjen, og saker som meldes inn. Mer om dette senere.
  6. Vi dropper sommerfesten i år pga Korona-problematikken, men håper å ta igjen litt av det sosiale i forbindelse med det ekstraordinære årsmøtet til høsten.
  7. Styret kan alltid nås ved å sende eposter til styret@tiedemannsjordet.no. Vi jobber kontinuerlig med å utarbeide og reforhandle avtaler slik at det å bo i Tiedemannsjordet skal være så greit og rimelig som mulig. Vi prøver å ta litt ferie i juli, til tross for alt rehabiliteringsarbeidet, så ikke forvent kjappe svar da. Men det meste man lurer på finner man svar på ved å besøke  hjemmesidene våre (tiedemannsjordet.no) eller å legge ut et spørsmål på sameiets facebook-side (som, for ordens skyld, ikke er drevet av styret, men som vi er veldig takknemlig for at finnes 🙂 ).
  8. Vi prøver å forbedre informasjonstilgangen fra styret til beboere, så tanker omkring dette setter vi stor pris på. Send i så fall en epost direkte til styremedlem Cecilie M (styre2@tiedemannsjordet.no)

Oversikt over entreprenørene:

  • Legging av fliser og evt. steniplater på terrassene i 4. og 5. etasje: Oslo Entreprenørbedrift AS (tel 916 03 026)
  • VVS-arbeid: Tore Orvei AS (tel: 23 32 35 14, epost: post@orvei.no)
  • Murarbeider på ytterveggene: Mjøndalen Mur og Puss AS  (tel 32 87 46 12; de det gjelder blir kontaktet direkte) og Oslo Entreprenørbedrift (tel 916 03 026).
Styret Tiedemannsjordet

Previous Article
  • Nyheter

Stenging av vann 19.06

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 18. juni 2020
Les mer
Next Article
  • Info

Årlig kontroll ved Norsk Brannvern 17. august 2020

  • Styret Tiedemannsjordet
  • 13. august 2020
Les mer
Se også her
Les mer
  • Info fra styremøte
  • Nyheter

Retur at utstyr til Telenor

  • 7. september 2022
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra styremøte 8/3 2022

  • 11. mars 2022
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra Styremøte 11/1 2022

  • 14. januar 2022
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra styremøte 9. november 2021

  • 9. november 2021
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra styremøte 17/8 2021

  • 22. august 2021
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Info fra styremøte 8/6 2021

  • 10. juni 2021
Les mer
  • Info
  • Info fra styremøte

Informasjon fra styremøte 11/5 2021

  • 15. mai 2021
Les mer
  • Info fra styremøte
  • Ukategorisert

Informasjon fra styremøte 13/4 2021

  • 14. april 2021

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter
Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter

Input your search keywords and press Enter.