Det er nå for sent å velge utstyr.
Utlevering:
Torsdag 25. august: 12-15
Fredag 26. august: dagtid
Mandag 29. august: dagtid og kveldstid
Tirsdag 30. august: dagtid og kveldstid
Onsdag 31. august: 10-20TOrsdag 1. september i garasjen ved inngang til nummer 43 kl 17 eller kl 20.
Tirsdag 6. september i garasjen ved inngang til nummer 43 kl 21.
Retur av dekoder til telenor:
https://www.tiedemannsjordet.no/2022/09/07/retur-at-utstyr-til-telenor/
Spørsmål og svar:
Når avsluttes den kollektive avtalen om kabel-TV med Telenor?
Avtalen løper ut august 2022. Fra 1. september vil Telenor ikke lenger levere signaler.
Er det mulig å tegne en individuell avtale for kabel-TV fra Telenor?
Telenor har svart nei på det.
Hvordan returnerer jeg dekoder fra Telenor
Telenor har sendt returslipp til de beboere som var registrert hos dem. Øvrige vil få tilsendt etter hvert. Les mer: her https://www.tiedemannsjordet.no/2022/09/07/retur-at-utstyr-til-telenor/
Jeg har lagt inn bestilling, men ikke fått bekreftelse. Er min bestilling kommet frem?
De som har bestilt kanalpakker skal ha fått en sms. Det sendes dessverre ikke en bekreftelse på mottatt bestilling av ustyr. Du kan anta at bestillingen er kommet frem (vi har tatt noen stikkprøver).
Jeg har ikke bestilt noe. Hva slags utstyr får jeg?
Da får du Apple TV. Dersom pakken ikke åpnes, så kan du bytte.
Hvordan oppretter jeg en Apple-konto til Apple TV?
Dersom du ikke har fra før, så kan du opprette en her: https://appleid.apple.com/account
Hvorfor må alle ha mottaksutstyr?
Årsmøtet besluttet at vi skal inngå kollektiv avtale om leie av mottaksutstyr, slik at alle har mulighet til å se kabel-TV eller annet innhold. Utstyret vil følge leiligheten dersom du flytter. Med 187 seksjoner, så vil det alltid være noen som kunne tenke seg en annen løsning. Men avtalen som er inngått med RiksTV vil trolig være til det beste for de fleste.
Vil jeg automatisk få kanalpakker fra RiksTV?
Nei, det velger du selv. Du kan bestille kanalpakke sammen med utstyret. Det vil også være mulig å bestille senere. Det er ingen bindingstid på kanalpakker.
Les mer om kanalpakker her: Kanalpakker fra RiksTV
Hvilket utstyr bør jeg velge?
Dersom du bare ønsker “vanlig” kabel-TV slik vi tidligere har hatt, så vil trolig Smartbox III (med eller uten opptaksfunksjon) være riktig for deg. Dersom du vil se innhold fra andre leverandører enn RiksTV, så vil trolig Apple TV være riktig for deg.
Les mer om utstyret det er mulig å velge mellom her: Utstyr fra RiksTV
Hva koster utstyret?
Det koster 29/mnd uavhengig av hva du velger. Avtalen gir også rabatt på kanalpakker.
Hva skjer hvis jeg ikke foretar et valg?
Da vil vi måtte ta et valg av utstyr for deg.
Kan jeg få hjelp til å montere utstyret?
Ja. RiksTV vil utlevere utstyret på døra, og vil da også kunne hjelpe de som har behov for det.
Hva skjer dersom jeg ikke er hjemme noen av dagene som er satt opp?
Send en e-post til styret, så finner i en løsning.
Hva skal jeg gjøre med utstyret når jeg flytter?
Utstyret tilhører leiligheten/byhuset, så det må bli igjen.