Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
  • Forside
  • Info
    • Ansvarsfordeling
    • Avfall
    • Balkonger, terrasser og solskjerming
    • Branninnstruks
    • Dørautomatikk
    • Energiregnskap
    • Faktura
    • FDV / beboermapper
      • Brannvarslingsanlegg
      • Elektro
      • Port-telefon
      • Ventilasjon
      • Vinduer og dører
      • VVS og rør
      • Yttervegger og balkonger
    • Forsikring
    • Husordensregler
    • Ladeanlegg
    • “OBOS Nøkkel” (elektronisk)
    • Parkering / garasje
    • Protokoll årsmøter
    • TV / internett / telefoni
    • Utlegg
    • Utleie
    • Vaktmester
    • Vedlikehold
    • Vedtekter
    • Veileder uterom og fellesareal
  • Hva gjør jeg hvis… ?
    • Brannalarmen går?
    • Fjernkontrollen til garasjen ikke virker?
    • Hva gjør jeg i tilfelle bråk eller innbrudd?
    • Heisen står?
    • jeg vil innbetale fellesgjeld?
    • Problemer med TV eller internett?
    • Problemer med vann, avløp og ventilasjon?
    • Ringeklokken ikke virker?
    • Skadedyr?
    • Utelåst?
  • Bestille
    • Elektronisk nøkkel til bom
    • Ladestasjon
    • Nøkler (vanlige og elektroniske)
    • Parkeringskort gateparkering
    • Parkeringslapper
    • Portåpner garasje
    • Postkasseskilt
    • Ringeklokkeskilt
  • Om oss
    • Styret
Hjem Info Parkering / garasje

Parkering / garasje

Gateparkering

For gateparkeringen i Bertrand Narvesens vei er det etablert en elektronisk gjesteparkeringsløsning. Denne gjelder kun for gjester på besøk hos beboere i sameiet og parkeringstiden er kun 24 timer pr. kjøretøy (med påfølgende 24 timers karantenetid). For førstegangsregistrering og generell informasjon, les denne informasjonsartikkelen. For bruk av løsningen, se informasjonsfolder her. Man registrerer besøk enten i app (iOS / Android) eller på nett:

https://akerp-permit.giantleap.no/#/login

NB! Vår avtale heter Bertrand Narvesens vei 2. Parkeringsreglene fremgår i detalj av skilting i gaten.

Garasjeparkering

Alle eierseksjoner med tilhørende parkeringsplass fikk opprinnelig utlevert 1 stk. fjernåpner til garasjeanlegget. Ved behov for bestilling av ny portåpner, se bestillingsprosedyre. Garasjen kan også åpnes med vanlig nøkkel fra nøkkeltablå på utsiden (på toppen av rampen). Fra innsiden åpnes porten automatisk ved utkjøring. Ved problemer med fjernkontroll til garasjeport, se punkt under Hva gjør jeg hvis… ?

Gjesteparkering i garasjen

Sameiet har et begrenset antall merkede gjesteparkeringsplasser. Vilkårene for bruk av disse er tydelig skiltet og merket.

Gjester er forpliktet til å legge en utfylt parkeringslapp godt synlig i kjøretøyets frontrute, hvor det må tydelig fremgå dato og klokkeslett, navn og seksjonsnummer for den de besøker, samt eget eller vertskapets telefonnummer.

Bruken av gjesteparkering er begrenset til én bil pr husstand i ett døgn (regnet som 24 timer fra registrert parkeringstidspunkt). Kjøretøyet har deretter 6 døgn karantene. Dvs at et kjøretøy kun kan benytte gjesteparkeringen én gang pr. uke. Parkeringslapper for utskrift og utfylling kan laste ned her. 

Helgeparkering (parkering fra fredag kl. 16 til søndag kl. 16) må på forhånd avklares med styret på mail (styret[at]tiedemannsjordet,no). Husk at styret må innvilge forespørselen før et kjøretøy kan helgeparkeres. Vennligst vær oppmerksom på at det er et stort press på gjesteparkeringsplassene i helger. Særskilt tillatelse for helgeparkering vil derfor ikke alltid kunne innvilges.

NB! Kjøretøy som står umerket på gjesteparkeringen, tilhører en beboer, har overskredet tillatt parkeringstid, eller brutt karantenetid, vil bli fjernet for eiers regning og risiko. Styret vil som hovedregel forsøke å varsle eiere av/vertskap for kjøretøy før borttauing, forutsatt at kjøretøyet er forsynt med korrekt utfylt parkeringslapp. Borttauing foretas og administreres av Falck og i de tilfeller kjøretøyer har blitt tauet bort, må eier selv ta kontakt med Falck for uthenting av kjøretøy og betaling av gebyr.

Sykkelparkering

Sameiet har sykkelstativ i bakgården, ved oppgangene og i sykkelboden i kjelleren. Under vårdugnaden vil alle sykler som står i fellesareal bli merket med et bånd. Båndet må fjernes fra sykkelen før 17. mai. Sykler som fremdeles er merket med bånd etter 17. mai blir ansett som forlatt, og vil bli fjernet. Dette for å frigjøre plass til sykler som faktisk er i bruk.

Kontakt

Adresse
Eierseksjonssameiet Tiedemannsjordet
Postboks 6668 St. Olavs plass c/o OBOS eiendomsforvaltning
0129 Oslo

Styretelefon
916 45 507 (ikke bemannet)
NB! Legg igjen talemelding om du vil bli oppringt eller at vi skal ta kontakt. 

Epost
styret[at]tiedemannsjordet.no

Arkiv nyheter

Input your search keywords and press Enter.